Friday, June 12, 2009

Tika dan saat itu...



Aku xtau nak start citer mcm maner.. tp sesungguhnya bila aku nampak gambo ni aku teringat sgt2 perasaan aku pada tika dan saat itu.. hehe melebihi perasaan pengantin pulak.. saat ni adalah saat bila ayah@apok yun sedang meminta kebenaran untuk menikahkan beliau dgn bakal suaminya...ala saat2 nak dengor wording "i Do" heheheh..versi melayu adalah lebih sentimental ya..

Aku dok belakang yun dgn relex je tanpa ada rase ape2 pd mulanya.. iyela aku bukan panten kan ?? so watpela aku nak gabra2 poyo lak..hehe..then mase apok yun datang meneruskan tugasnya..tetiba 1 perasaan aneh timbul dlm hati aku... SEBAK SGT2 aku rasakan masa tu... SBBNYA..semasa membacakan ape2 yg tertera kat kertas tu.. nada suara apok yun agak berlainan... aku curi pandang pada mata apoknya... aku nampak bergenang air mata seorang bapa yg ingin menjalankan tggjwab kali terakhir bg menyerahkan anak perempuan kesayangannya kepada bakal suami...

Aduhh aku terase sgt2 sebak dgn situasi ni... apok yun mmg seorang yg sgt lemah lembut perwatakannya, very cool person, tp saat tu mmg aku nampak sgt perubahan riak wajahnya... dak yun pun daripada muka relax je.. terus berubah ... aku tau yun lagik la sebak ....

KESIMPULANNYA...
aku terbayang n terberangan(ecewah) adakah mcm ni gak abah aku kelak bila saat n ketikanya smpai giliran aku untuk diserahkan pada suami nanti ye? aku lagila cemeng.. sure menitik ayor mate... huhuhuhuh.... Tah biler agaknye saat itu ye.. heheheh....

3 comments:

Miss Appleijo said...

soirang kawan kita dah lepas..lepas ni insyallah ko plak agaknya kepekk..nanti korang jangan lupa kan aku tau..lebiu frenz

antalya said...

aku baca entry ko ni pon dh bergenang air mata tau..mmg xdpt nk explain camne rasa tu tau..mendalam sangat..mak aku pon sedih time ni..jena dpt snap pics mak aku cebik uhuu

:|: TinTa Kibod :|: said...

sob!sob!sob!
*tumpang nanges kt bahu yun lah...