Thursday, April 09, 2009

bila Hati menulis...Aqal bertanya...

Bersabarlah wahai Hati yang pedih..insan itu hanya menulis...bertahanlah air mata yang berharga...kau sangat berharga utk jatuh kerananya...bertahanlah amarah..kau ku hindar kerana redha..insan itu hanya menulis..insan itu sinis dan menghiris...aku redha...

bila Hati menulis, Aqal mula bertanya...siapa dia dan apa haknya untuk lantang begitu?...Hati terus menulis...Aqal terus bertanya...

membalas bukannya cara terbaik untuk aku, tp kdgkala kesabaran teruji..perlu ke membentang kebenaran semata2 untuk aku berpuas hati?? aku masih boleh bertahan, boleh ker? Fitrah manusia..

KEBENARAN..kadang2 pahit untuk ditelan..perlu ke aku kesian? dengan setiap kata2 yang dilemparkan pada aku, mmg cukup sampai pada had kesabaran yang aku didik selama ini...TAPI..tunggu dan lihat...tunggu dan sabar..Aqal masih membimbing aku untuk menulis..Aqal masih membataskan kata2...biarkan KEBENARAN itu aku yang hadam..

insan yang menulis..jangan terlalu bangga dengan kata2..jangan terlalu yakin dengan sisipan rasa..aku masih kenal erti sabar..

"Wahai Aqal bimbinglah Hati apabila hati mula menulis..."

" Alisya will meet "sumbody" i'll pray for that sincerely..."

No comments: