Thursday, October 30, 2008

Sape tu ek?

Kisah yg x berapa nak menyeramkan ini terjadi mase sabtu malm hr tu.. kat umah aku sepatutnye ade 9 org penghuni tp tinggal ber4, selebihnye balik kg sambut Deepavali. Tggal aku, Khaty(dak sarawak), Wati(dak Klate), wani(Dak sg.Buloh). Dak Wani ni tukang masak kitorang... muda lagi Wani ni, baru masok 20 tahun. Kami suka ragging die masak sbb die ni chef kat Intekma Resort. Sedap die masak, orgnye pun tersangattttla comei.. opss salah cerita pulak... ahahaha..

Umah kami 2 tgkat, kat atas ade 3 bilik n di bawah ade 1 bilik tambahan.. erm rasanya kat bawah tu boleh tambah lagi 1 bilik kalau nak, udah mcm padang bola pun luasnya,maklumla kami ni org bujang.. xde perabot..

Bilik bawah dishare oleh Wani dgn sorang lagi penghuni hantu yg selalu xde kat umah(hehe)..so Wani ni selalu dok sorang2 di bawah, kami yg lain balik keja terus naik atas, time lapo turun bawah..itu weekdaysla.. weekend kami selalu gak dok kumpol ramai2 kat bawah..time rajin nak masak..(opps).. ok..ceritanya begini..mlm tu aku tertido awal sgt2 sbb aku rebah demam, boleh tahanla teruk jugak...so aku x sedar ape2..tiba2 dengo bunyi ketukan yg amat perlahan kat pintu bilik aku... mcm dengo xdengo jek kat tinger aku.. selambe je aku kate... laa bukakla pintu tu sendiri mane ade kunci pun(bahaye kan aku?)

Eh?? apsal ye bila aku ckp mcm tu xde org sahut pun?(erkkk) ishh mate aku beratlaa....bangun je la...aku pun bukak pintu.. senyap... aku pandang bilik dpn..aku tgk budak2 3 org (wati,katy,wani)dok pggil aku gune bahase isyarat.."kak meh sini kak cpt" aku tlg terjemahkan ye..(eheheh)..tiba2 kan bile dah dpt isyarat mcm tu dari budak2 ni hati aku terus gase nak meletop...eh? kenape budak2 ni ? aku lari jek la ke bilik dpn... terus aku x pandang tangga.. bilik aku mmg dekat dgn tangga pun...Ya tuhan selamatkan aku, walopun aku x tau ape yg terjadi...(hahaha)..


smpai je kat bilik dpn tu aku cpt2 tanye kat bebudak 3 org tu, apsal muke masing2 mcm dah mati 8 jam je(hahaha) masing2 dok diam.. eh aku tempeleng seko2 kang...dah la aku gase mcm nak sesak nafas ni..takot tp xtau takot apsal...melihatkan muke aku yg terkulat2 tu dak Wani pun cerita..."kak.. mase Wani tgk tb kat bilik Wani tadi,tba2 Wani dengo ade org lelaki ketuk tgkap bilik Wani, die ketok2 pastu suruh Wani bukak pintu..hah! x cukup kaki la Wani lari naik atas bg tau kat kak Khaty n wati" hoh!! tersentak aku dengo... dan2 gigil lutut aku... Sape Pulak nak wat angkara ni... siap ketuk2 suruh bukak pintu pulak... giler ke hape? Kalau la niatnya betol sure bg salam n teriak ikot pintu dpn kan?? ini ape hal ikot tgkap kat bilik belakang? dak Khaty n Wati dah pandang2 aku... Dak berdua tu mmg cpt panik... maunye pengsan kalo kene sergah (hahahah) last2 aku suruh dak Khaty talipon polis.. n yg lelain pulak dok calling2 boipren terdekat mereka.. haha.. aku nak tepon syape??? tepon brad pitt la mintak tlg...wakakakakkaakkaka sengal...


Dlm 15 mnt kemudian baru la polis smpai... Dah nak dekat pukol 12mlm mase tu... aduhh famos amos la umah kami... jiran2 paparazi sure memerhati...maklumla umah anak dara..ape hal polis sesat mlm2...2 org polis dtg buat siasatan... diorang jumpe kesan2 tapak kasot kat tepi tgkap bilik Wani tu... sahhh mmg ade org lalu kat situ.. polis dok putar n pusing keliling umah..lama juga polis tu lepak... lepas pastikan kami dlm keadaan selamat polis tu pun beredar... tp diorang meronda gak selepas tu...


hurmmm... aku musykil Sape tu ek? Ape tujuan die ketuk2 tgkap bilik Wani tu?xkan perompak boleh pulak nak suruh bukak pintu? ish mustahill.... mintak dijauhkanla kejadian mcm ni berlaku lagi kat umah aku... Gase mcm nak ilang 6 semangat aku tau... Hurmmm Sapela tu ek?...

4 comments:

antalya said...

boipren roomate si wani kot..agaknye la

lavender said...

aweknye balik kg sewaktu itu yun...

@yue said...

errk...mlm lailatulqadar...kooottt....

*larikkk...keh²

zianazone said...

hahaha agaknya org sengal kot kepekk..mesti dia ingat yg dia ketuk tu pintu depan umah kan wakaka

Daisypath - Anniversary

Lilypie - Second Birthday