Thursday, December 27, 2007

adek aku buat hal lagik..

Ya ALLAH berikanlah aku kekuatan untuk menempuh segala dugaanMu..
Ya ALLAH aku redha dgn segala ketetapan yg telah kau tuliskan untukku...
Ya ALLAH aku berjanji akan sentiasa berfikiran positif sepanjang masa..
Ya ALLAH aku akan berusaha untuk beristiqamah untuk kemajuan diri ku..

Tapi Ya ALLAH ketahuila bahawa hambamu kini terlalu letih untuk menghadapi segala kemungkinan pada saat ini..
Aku mohon padaMu Ya ALLAH.. Yg Maha PEMURAH, Yg Maha MENDENGAR, Yg Maha MENGETAHUI,bukakannla pintu hati adekku untuk kembali, gerakkan la hatinya untuk memandang sayu wajah ibuku yg terlalu mengharap padanya,

ADEK.. akak dah tak mampu nk berkata lagi.. akak dah tak mampu nak menegur lagik.. akak dah tak mampu dengar rintihan mak lagi kerana kedegilan mu dek.. hr ni sepatotnya kami yg terdahulu mengetahui keputusan PMR mu.. tapi kemane adek pergi dek? Tak sayu ke hati mengenang mak yg menunggu kat rumah dgn penuh harapan..walo mcm mane pon keputusan adek.. kami ttp terima.. TAPI jgnla begitu zalim membiarkan mak ternanti2 dek..

ADEK.. kenape begitu keras hatimu?? kenape? akak tak mampu lagi dek.. tak mampu.. adek terlalu pentingkan diri.. tak terpandang ke adek usaha akak selama ni dek? jika tak pandang akak pon .. sekilas pandanglah kat mak ... abah garang dah mmg dari dulu.. bukan kita tak phm pon abah mcm mane kan...

Ya ALLAH.. aku benar2 inginkan kejayaan dari adekku... aku benar2 ingin die phm situasi aku sebagai kakak .. aku benar2 inginkan dia dibelakangku bersama2 memimpin tangan mak n abah.. kerana dlm keluarga kami hanya kami ber4 sahaja yg abah sematkan dlm fikiran.. Ya ALLAH berilah hambamu ini kekuatan..

2 comments:

yun said...

geram je aku kat adik ko tu.
nape la dia nakal sangat
tak baik mcm kakak nye?
ko byk2 bersabo ye.skejap je dia wat perangai tu.nanti ok la dia

lavender said...

ntahla yun.. mmg susah sket adek aku ni.. kdg2 bile ok die ok sgt..takpela aku ttp sabar

Daisypath - Anniversary

Lilypie - Second Birthday