Wednesday, July 12, 2006

serat likat karat dose...

"Di keheningan malam..tafakur di kesyahduan ..merindui janji mu tuhan bantuan di perjuangan...ku titiskan air mata..taubat segala dosa.....ya ALLAH ya tuhanku...ku sujud pada fitrahmu...kuserahkan jiwa ragaku pada takdir iradahMU..bimbingla daku dalam redhamu..payungi daku dlm rahmatmu..hanya padamu aku mengadu ya ALLAH ya tuhanku...." setiap kali aku dengar bait2 dalam lirik nasyid ni aku jadi sebak..hurmmm ..aku rase macam tak layak nak mohon kemaafan dari ALLAH..aku gase tak layak aku nak memohon bantuan ALLAH..aku malu..tapi aku hanya insan biase..HAMBA ALLAH jua aku ni...takpe aku akan cuba untuk bersihkan hati aku yg gelap likat dengan karat dose2 ni..moga2 ALLAH ampunkan dose2 aku yg terlalu banyak aku rasekan..dan semoga ketenangan kembali dlm hati ni..aku mmg teringin sesangat sebuah "ketenangan" "kedamaian" dalam hati aku..supaya mudah aku nak beribadah..kalo hati penuh likat ngan karat dose..mmg payah nak beribadah dan mengadap ALLAH dgn khusyuk..mmg payah...aku jua yg merasakan semua...ya ALLAH berikanla hambamu ini peluang untuk kembali berada di bawah lembayung kasih sayangmu yg agung itu ya ALLAH...sebelum aku pergi meninggalkan penjara dunia ni untuk bertemu mu...berilah peluang ku kembali dgn suci dan bersih tanpa sekumit kekotoran di jiwa ku ya ALLAH...


Dulu...

aku pernah merasa kedamaian yg amat sangat dalam jiwa dan hati aku...bile tibe waktu solat aku cecepat tunaikan...biler telambat sket aku gase tak senang duduk..selepas solat ku amalkan zikir2..damai hati aku..sronok dpt rase tu semua..dan satu nikmat lagik yg aku dapat rasa..setiap kali aku dlm kesusahan yg amat sgt..mesti aku jumpe jalan penyelesaian..nikmat beribadah dgn khusyuk...ya ALLAH aku benar2 teringin kembali semua tu..TAPI SEKARANG...ntah la aku tak dpt dah seme tu...aku LALAI..aku ikot nafsu...smpai otak aku pon dah takleh pick-up ngan cepat...ahahah..hati dah gelap kot...beribadah pon hati aku berat...aku penah tingat satu nasihat..kalo hati berat nak berbuat ibadah tu maknenye ade dose2 yg kite buat..tak mintak ampon lagik ar tu..uhuhuhuhuh...ntahla aku gase doa2 aku skrg mmg susah nak naik kot..aku macam ni..mmg tak layakkk..malaikat nak bawak naik doa aku pon sure segan...sure die berat nak bawak...seme tu aku fikir..tapi godaan ...camne aku nak tepis...aku dah kurang bace buku2 yg berunsurkan ilmu..kalo dulu aku rajin mencarik buku2 camtu..kalo tak beli pon aku pinjam kat sahabat2 yg sealiran ngan aku...pade mase tu laa...hurmm mane diri aku yg itu ye....hitamnye sudah hati aku....


Puas...
di ruangan ni..biarlah aku kutuk diri aku pepuas..biar aku perasaan diri aku ni macam mane...biar aku sedar betape aku ni tak bersyukur dgn nikmat yg penah aku dpat...aku LALAI...aku BODOH..syaitan sker ar..betepuk tampo die sesame..ahahha..PADAN MUKE AKU...aku sedar semua tu..aku beruntung aku sedar semua tu kan..tapi setakat sedar nak wat pe kalo takde tindakan dari aku kan..tapi aku tak tau nak start dari mane...Ya ALLAH..berikan aku petunjuk mu...sentapla nafsu kotorku...aku benar2 nak serahkan jiwa aku yg suci buatmu ALLAH...aku sendiri tersedar skrg...betapa aku banyak buang mase...betape aku tak menghargai masa yg aku ade untuk cuba dekatkan diri pade ALLAH..aku kehilangan punca....Ya ALLAH....berikanlah aku petunjuk....aku takot mati dalam kehinaan...mati dlm keadaan kotor...malu aku nak mengadap mu kat SANA nanti Ya ALLAH...


YA ALLAH...

adakah mungkin lagi aku merasa nikmat ketenangan hati yg pernah engkau kurniakan dulu...berikanla hambamu ini petunjuk mu ya ALLAH...moga dapat aku kecapi kebahagian dlam mengejar keredhaan mu....ampunilah aku yg penuh dosa dan tak malu ini ya ALLAH......................menitis lagi air mate........

No comments:

Daisypath - Anniversary

Lilypie - Second Birthday