Wednesday, October 16, 2013

Mari bercucuk tanam

Assalammualaikum

tajuk macam beriya2 kan. haha. Baru nak berjinak2 dalam dunia bercucuk tanam. Ini semua disebabkan oleh keterujaan setelah blog walking ke Kebun Bahagia. Hari2 dok membelek tanaman yang ada dalam Kebun bahagia. Mulalah berangan macam2.

Tetiba selak punyer selak kan terjumpa pasal kisah pokok Mulberry. Jatuh cinta terus dengan pokok dengan buahnya. Banyak betol khasiat dari daun ke buahnya. Pastu senang pulak nak tanam pokok ni.Terus jalankan aktiviti menjejak pokok ni kat Ipoh. Cari kat Nursery tak jumpe. Last2 pergi pasor tani baru jumpe. Sepokok RM12. Terus beli tak toleh2 lagi.hahaha.Gelojoh sangat kan perangai. Adoi

Pastu kan jeng jeng jeng...



Mahap ye ni bukannya hasil dari pokok yang ditanam, tapi mase balik kampung kat Kuala Kangsar tak sangka pulak jiran dok menanam pokok ni. Rendang sungguh pokoknya. Geram tengok buahnye lebat. Jiran ni pulak jenis tak kedekot rezeki ALLAH. Nak makan ambik je katenye. Wahhhh makcik suke okeh. Alhamdulilah akhirnya dapat merasa buah ni. Rasenye orang lain dah tak heran kot dengan buah ni. Aku sorang je yang jakun yang amat. hahaha.. nasibla badan. Tula balik kampung sebulan sekali. Dok mencari sangat pokok tu kat merata Ipoh, udahnya jiran umah mak rilek je tanam pokok ni dengan buah yang melimpah ruah. Nak ambik gambo pokok jiran tu sogan la pulak. Udahla petik buahnye nak ngambik gambo pulak ye..phuiii bughok perangai.. hahaha.

1 comment:

^^CHenTa^ said...

phewitttt da ade xtbt baru la dia..
mak syukeeeee!!

nanti udoh lebat buahnye leh ler pos kemari sket..ekekekek

Daisypath - Anniversary

Lilypie - Second Birthday