Wednesday, September 19, 2007

kawan

KAWAN...
bila rasa ingin menangis..
hubungilah aku..
bukan aku nak suruh kau berhenti
menangis...
tapi mungkin aku boleh menangis
bersamamu... tapi tak leh ramai sgt..
nanti habih airmata aku...

KAWAN...
jika terasa tiba2 nak melarikan diri...
jauh dari masalah...
hubungilah aku...
aku takkan suruh kau
berhenti..tapi. .mungkin aku akan
berlari bersama kau agar masalah kau
boleh selesai... tapi jangan laju
sangat lari tak larat aku nak kejar..

KAWAN..
jika tiba2 kau ditinggalkan
kekasihkau..
beritahulah aku..
aku tidak akan memakihamun x-makwe/x-
pakwe kau..
tapi..aku akan cuba buat kau cintai
diri kau sendiri...

KAWAN..
jika kau kecewa keluargamu takbahagia..
beritahulah aku..
aku takkan buat kaubenci kepada ibu
bapa kau..tapi..terimala h segala
ketentuan Allah... dan belajar untuk
cintai mereka..

KAWAN..
jika kau kecewa dengan perkahwinan kau
suatuhari nanti...
ceritalah pada aku..aku takkan
sebutnama perempuan/lelaki
itu...tetapi. .cubalah jadi
lelaki/wanita yang lebih
soleh/solehah. ..

tetapi kawan...jika suatu hari aku
berdiam diri..aku tidak membalas
mesejmu..aku tidak angkat panggilan
darimu...hubungilah aku segera...sebab
waktu itu aku..aku mungkin perlukan
kau...atau aku sudah tiada lagi
didunia ini......... ......

jadi andai ini suratan buatku kalian
doakan kesejahteraanku di dunia abadi
kerana mungkin doa kalian mampu
menemani aku dialam yg berbeza itu..

Apapun kawan..segalanya ketentuan
Illahi buat kita yg bernama
manusia..carilah. kecapilah manisnya
mahabah fillah yg Allah utuskan dlm
persahabatan yg seketika ini..
sayang fillah buat sahabat2ku yg jauh
> > dimata..dekat dalam munajatku padaNya

No comments: