Monday, November 27, 2006

hidup aku semalam, arini, mase ni, waktu ni, saat ni,



Air mata keinsafan
Yang mengalir di malam sepi
Inilah dia pelembut jiwa
Bagi mendapat kasih Ilahi

Rintihan di sepertiga malam
Dari seorang hamba yang dhaif
Kerana mengenang segala dosa
Moga mendapat keampunan dari Ilahi

Setiap kekasih Allah
Menempuhi jalan ini
Untuk mereka memiliki kejayaan

Ayuh bersama kita susuri
Perjalanan kekasih Allah
Agar kita tiada rugi dalam meniti hidup ini

Deraian air mata ini
Titisan yang paling berharga
Buat menyimbah api neraka
Moga selamat di titian sirat
Syurga abadi


uhuhuhuhu... aku dilanda masalah lagik.. ya ALLAH aku redha dgn dugaan mu kali ini..alhamdulilah aku tatang masalah ni dgn sabar.. tapi terase gak bahangnye..aku tau aku terlalai sbb tu aku diuji lagi untuk disedarkan kembali.. sahabat terdekat aku je yg tau masalah aku ni.. kepek a.k.a zianazone n yun a.k.a alntalya.. thanks sbb korang banyak bg aku sokongan dlm setiap permasalahan yg aku adukan pade korang.. ribuan terima kasih ku yg tak terhingga wahai sahabat dunia akhirat ku.. aku bersyukur mendapat sahabat seperti kalian..korang sentiasa mahu mendengar rintihan masalah aku.. korang pendengar yg setia.. walopun aku tak tau tah korang boring ke dengo masalah aku uhuhu maafkan aku wahai sahabat.. maafkan aku...


hurmmm.. aku sentiasa mengeluh skrg ni.. mak aku kate tak elok.. nasihat mak aku tu aku selalu aku ingat bile aku buat benda2 yg selalu mak tego.. tapi aku tak tau nak wat ape lagi dari mengeluh tu.. nak kuarkan air mate?? tak boleh aku kene tabah.. aku kene matang hadapi masalah aku.. bukan aku sorang je ade masalah.. orang lain lagik berat masalah die dari aku.. aku kene pikeykan benda positif.. insyaALLAH ALLAH akan membantu hambanya yg redha menerima segala ujian dariNYA..


MASALAH.. bermulala epilog cite aku yg tak seberape hebat.. dan mmg tak sehebat novel cinta merapu yg aku bace.. tapi tak tau la nape aku hayal bile nace novel.. semua kisah cinta dlm novel mmg indah.. "happy ending" n they live happy ever after... that's not the truth in the real world.. if aku jd watak dlm novel sure aku bahagia.. but i'm not in that fantasy.. i'm in the real world.. world of mine.. my own.. my life space.. aku yg mencorakkan dunia aku.. aku jua yg mengharunginya.. now get to the point.. my PROBLEM... it's about my "JOB" aduhhh mcm mane aku nak xplain.. alahai.. aku tak tau kat mane kedudukan aku skrg.. dept kitorng yg kat subang jaya ni tak tau kemane halanya.. one of our anak syarikat yg bayar gaji kitorang skrg dah tanak jg supplier for clarion.. for those who tak faham cara syarikat aku ni bejalan.. meh sini aku terangkan.. syarikat aku ni hq kat penang(bayan lepas).. n dept aku kat sini just service dept a.k.a waranty.. kitorang still under clarion.. but aku pon tak paham kenape gaji kitorang anak syarikat yg bayar.. pelik gak aku..


TRANSFER...nak dijadikan cerita.. anak syarikat dah tanak jd supplier for clarion.. so dept kitorang dah terumbang ambing skrg.. hurmmmm mengeluh lagi aku.. so skang ni anak syarikat just bayar gaji kitorang till the end of december je..selepas tu terserah pade hq clarion untuk tentukan nasib kitorang samada diorang nak kekalkan dept kat subang jaya ni or not.. other choices is tarik kitorang ke hq meaning aku kene pegi PENANG noooooooooooo.. aku tanak.. bukan ape.. mmg seronok berhijrah but skrg ni aku takleh jauh dari family aku.. not becoz i'm manje or what.. skrg ni family aku sgt2 perlukan aku.. bile aku jauh nanti susah aku nak balik kalo ade kecemasan ke ape.. ya ALLAH.. tepana aku seketika.. bape ari dah aku tak berape nak makan fikirkan perkara ni.. tapi aku still buat mcm takde ape2 yg berlaku.. aku kuatkan semangat aku.. aku cover kegusaran hati ni dgn membaca ayat kursi.. manela tau sumthin great will happen kat aku.. i need a miracle rite know... hanya ALLAH yg mengerti perasaan aku di kala ini...


SEPI.. Di saat aku menghadapi permasalahan ni i meet sumbody.. actually bukan baru aku kenal die.. dah lame.. but he tibe2 muncul kembali.. die punye come back kali ni aku tgk dgn penuh keinsafan dan keihklasan.. but i dun' know.. pade aku Hanya ALLAH yg dpt menilai keinsafan dan keikhlasan seseorang itu.. tapi aku ttp menerima kehadiran insan itu kembali.. pade aku seme orang ade peluang kedua.. kalo tak jatuh dulu mane la kite tau jatuh tu sakit.. bile dah sakit takan kite nak terjatuh lagik kan.. sure kite berhati2 di masa akan datang.. hati aku mmg mudah memaafkan kesalahan orang.. walaupon di mulut ni lantang mengatakan aku BENCI tapi hati aku tak sampai hati.. itulah aku.. sumtime my fren nasihatkan aku.. maybe orang akan ambil kesempatan atas kelemahan aku ni.. tapi pade aku ..aku mmg tak boleh nak marah seseorang tu lelame.. mula2 mmg aku akan marah.. marah aku mmg senyap.. tapi mendalam.. but kalo orang tu sggup tampil dgn rasa jujur dan ikhlas nak mintak maaf dgn aku.. aku redha maafkan..


LEGA...alhamdulilah.. lega rasanye bile aku dah luahkan serba sedikit segala masalah yg cuba nak menggugat kewarasan pikiran aku.. setidaknye2 setelah aku coretkan kat sini terubat sikit jiwa.. walopun aku tak dpt ketenangan lagik tapi aku ttp berusaha mencari ketenanganku yg pernah wujud dlm hati ni.. salah aku jugak ..mmg salah aku.. biler dah rase ketenangan tu dulu aku lalai.. rugi rasenye.. skang ni hati dah warna ape pon aku tak tau.. alahaiii.. ya ALLAH sesungguhnya aku hambamu yg Hina ini terlalu malu untuk menggangkat tangan dan meminta padamu ya ALLAH.. kuandaikan diriku ini seperti pengemis yg terlalu kotor dan jijik meminta2 padamu Ya ALLAH.. ku sedar bahawasanye aku tak layak untuk meminta dari MU.. aku mudah lalai.. aku lupe padaMU.. terimalah kembali aku dlm lingkungan kasih Sayangmu YA ALLAH.. amponkan aku YA ALLAH.. berikanlah aku petunjuk dan kurniakan aku HIDAYAH mu... perkuatkanlan imanku...kembalikanlah KETENANGAN yg pernah kau kurniakan padeku dahulu... aku redha dgn segala ujian mu YA ALLAH.. ampunkan aku.. ampunkan aku Hamba mu yg hina lagik dhaif ini...................................

No comments: